قظعات ماشین

ارایه اطلاعات قظعات ماشین

قظعات ماشین

ارایه اطلاعات قظعات ماشین

۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

رولبرینگ استوانه ای تک ردیفه:

طراحی رولبرینگ استوانه ای تک ردیفه بگونه ای می باشد که یکی از حلقه های داخلی یا بیرونی آن از یک یا دو طرف لبه نداشته و این امر باعث تفکیک پذیری رولبرینگ می شود.رولبرینگ استوانه ای تک ردیفه علاوه بر تحمل بارهای سنگین، قابلبیت چرخش با سرعت بالا را نیز دارا می باشند.رولبرینگ استوانه ای تک ردیفه در انواع مختلفی تولید می شوند که شماره های فنی رولبرینگ با حروف مشخصی بشرح ذیل آغاز می شوند:

-حرف  N: حلقه بالایی بدون لبه می باشد و در مواردی مانند انبساط طولی شافت بر اثر حرارت و امکان جابجایی حلقه ها در امتداد محوری از ایجاد تنش جلوگیری می کند.

-حرف  NU:حلقه پایینی بدون لبه و قابل تفکیک شدن می باشد.

-حرف  NJ:  در این مدل حلقه داخلی در یک سمت دارای لبه می باشد بنابراین تغییر مکان محوری فقط از یک طرف وجود دارد.

-حرف  HJ: این مدل نشان دهنده ی گوشه دار بودن حلقه ها می باشد.این بلبرینگ قابلیت تفکیک پذیری ندارد اما به راحتی تثبیت می شود.

-حرف  NUP: حلقه پایینی در یک طرف دارای لبه یکپارچه و در طرف دیگر دارای لبه جداشدنی می باشد. این امر باعث می شود که اول بلبرینگ قابل تفکیک به راحتی نصب شده و بعد عمل تثبیت محوری صورت پذیرد.

سایر خدمات فروشگاه تهران فرگام

   رولبرینگ کروی    رولبرینگ مخروطی

  • fargam tehrani
  • ۰
  • ۰

یاتاقان سری UC

یاتاقان سری UC در دسته یاتاقان بلبرینگ ها قرار دارد که به شکل استوانه ای و با ارتفاع کم تولید شده است. یاتاقان سری UC بدون نیاز به سوراخ کاری در قطعه کار و از طریق خارهای طراحی شده در ساختمان آن به سادگی قابل نصب و تعویض می باشد. فقط کافی است که بلبرینگ یاتاقان را تهیه نموده و در محل مورد نظر قرار داده و پیچ کنیم.(بپیچانیم)

یاتاقان UC از یک هوزینگ از جنس فولادی یا استیل تولید شده که در نقطه میانی آن محفظه ای برای قرار گرفتن بلبرینگ تعبیه شده است. بلبرینگ بکار رفته در ساختمان این سری از یاتاقان ها در اغلب موارد بلبرینگ شیار عمیق با قابلیت و توانایی تعلیق بار شعاعی می باشد. این نوع از یاتاقان بلبرینگ ها با سه عدد که مشخص کننده قطر داخلی، قطر خارجی و ارتفاع آنها می باشد و یا با یک شماره فنی مشخص مانند UC308 که به تنهایی بیان گر کلیه مشخصات ابعادی و مکانیکی این سری از بلبرینگ ها می باشد مشخص می شوند.

خرید یاتاقان کوچک و بزرگ، قیمت رولبرینگ و قیمت بلبرینگ در فروشگاه تهران فرگام واردکننده بلبرینگ

 

  • fargam tehrani
  • ۰
  • ۰

بلبرینگ چیست

انسان پی برد به گردش در آوردن اجسام (غلتش یا حرکت غلتشی) بسیار ساده تر و آسانتر از ساییدن آن ها ( لغزش یا حرکت لغزشی) بر روی هم می باشد. در همین زمان بود که بلبرینگ ها اختراع شدند. شاید به همین دلیل است که اختراع آن در کنار اختراع چرخ از نقطه عطف‌های تاریخ صنعت به شمار می‌رود. در مورد تاریخچه اختراع بلبرینگ باید گفت که برای اولین بار این قطعه مکانیکی حدود 226 سال قبل، یک آهنگر ولزی ساخت که بسیار ابتدایی و ساده بود. بعدها فردریش فیشر آلمانی ساخت آن را تکمیل کرد و شکل و شمایل صنعتی‌ تری به آن بخشید مثلا: چرخ های دوچرخه را مانند نقش ساچمه در این محصول تصور کنید که اگر به جای چرخ چیزی مانند اسکی را به جای آن قرار دهیم آنوقت حرکت دادن آن به دلیل وجود اصطحکاک بالا در خلاف جهت حرکت چرخ (قانون سوم نیوتن) بسیار مشکل خواهد بود. بنابراین غلتیدن دو سطح روی هم (حرکت غلطشی) بسیار آسان تر از آن خواهد بود که بر روی هم بلغزند (حرکت لغزشی)

کاربرد بلبرینگ

از مهمترین کاربردهای بلبرینگ ، کاهش شدت اصطکاک بین سطوح در حال حرکت می باشد.  محور یا شفت در حال چرخش و محفظه بلبرینگ، مانع ازکشیده‌ شدن این سطوح بر روی هم می شود. این عمل به وسیله ساچمه های گرد و دو کنس با سطوح صیقلی و صاف، سطح تماس آنها را کاهش می‌دهد.

سایر محصولات:لینیرگاید     یاتاقان ucf  کاسه نمد لاستیکی   

  • fargam tehrani