قظعات ماشین

ارایه اطلاعات قظعات ماشین

قظعات ماشین

ارایه اطلاعات قظعات ماشین

۴ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کاسه نمد قطعه ای است که در کلیه سیستم های هیدرولکی از جمله پمپ ها ، پیستون ها و اتصالات  گوناگون مورد استفاده قرار میگیرد معمولا به کاسه نمد ها آب بند نیز می گویند چرا که کاسه نمد ها اصولا برای جلوگیری از روغن ریزی شفت ها و یاتاقان ها و همچنین محافظت این قطعات در برابر انواع آلودگی ها و گرد و غبار نیز کاربرد فراوانی دارد.

نحوه عملکرد کاسه نمد چگونه است؟

اصولا لبه کاسه نمد بر  روی شفت قرار می گیرد و جداره که همان قطر بیرونی می باشد در محفظه نگهدارنده به صورت فشرده چفت می شود به همین راحتی کاسه نمد در جای خود قرار میگیرد . البته باید توجه داشته باشیم که برای جلوگیری از اسیب در برابر حرارت زیاد لبه کاسه نمد میبایست روغن کاری شود.

کاربرد کاسه نمد چیست؟

بطور کلی  کاسه نمد در سیستم های متحرک شامل حرکات دورانی ، نوسانی و رفت و برگشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

 حرکت دورانی : جهت چرخش در این سیستم ها برای آب بندی بسیار اهمیت دارد چرا که شفت ممکن است به صورت ساعت گرد، بر عکس ساعت گرد یا در هر دو جهت دارای چرخش باشد.

حرکت نوسانی : در حرکت نوسانی شفت در یک قوس و زاویه ای مشخص، نوسان دارد.

حرکت رفت و برگشتی : در این نوع حرکت شفت به صورت رفت و برگشت به محفظه وارد شده و خارج می گردد.

شرکت تهران فرگام با بیش از سه دهه فعالیت اقتصادی و تجاری  در عرصه واردات ، توزیع و فروش  بلبرینگ ها ، رولبرینگها، قیمت یاتاقان های  صنعتی و کشاورزی ، خرید کاسه نمد، ساچمه، تسمه و زنجیرهای صنعتی و کشاورزی و لینیر و بال اسکرو و انواع گریس های صنعتی 

  • fargam tehrani
  • ۰
  • ۰

کاربرد رولبرینگ در صنعت

رولبرینگ چیست؟

رولبرینگ ها یکی دیگر از ابزار و قطعاتی هستند که در صنایع گوناگون ، ماشین آلات تولیدی و مصرفی کاربرد بسیاری دارند.رولبرینگ‌ها دارای فرق زیادی با بلبرینگ ها نبوده کارایی هر دو نسبتاً برابر است .رولبرینگ سوزنی،رولبرینگ مخروطی،رولبرینگ استوانه ای  ، رولبرینگ بشکه ای انواع رولبرینگ می شود

تفاوت بلبرینگ و رولبرینگ

بر خلاف بلبرینگ ها، رولبرینگ ها تنها قادر به تحمل بارهای شعاعی هستند. آنها می توانند بارهایی با وزن های زیاد را به راحتی جا به جا و تحمل نمایند.تفاوت اصلی رولبرینگ و بلبرینگ ،  تحمل و مقاومت آنها در برابر میزان بار تحمیل شده میباشد. بطور کلی، فشار وارد شده برانواع رولبرینگ ها و بلبرینگ ها به دو صورت شعاعی و محوری میباشد که با توجه به  نوع آنها  در صنایع مختلف و ماشین آلات و دستگاه های گوناگون بکار گرفته می شوند .

اجزای اصلی رولبرینگ

حلقه یا کنس داخلی-حلقه یا کنس بیرونی ( خارجی)-قفسه-قفسه های بیرینگ ها معمولا جنس های متفاوتی دارند و با شکل مختلفی میتوانند در بیرینگ ها وجود داشته باشند.

این امکان هم وجود دارد که برخی بیرینگ ها فاقد قفسه باشند البته چون به هنگام کار ساچمه ها  با هم برخورد میکنند  و باعث اصطکاک زیاد میشوند ، معمولا بیرینگ های فاقد قفسه در سرعت های پایین مورد استفاده قرار میگیرند.

و چنانچه نیاز به بیرینگی داشته باشیم که در سرعتهای بالا کار کند الزاما میبایست ازبیرینگهایی استفاده نماییم که دارای قفسه باشند.

قیمت بلبرینگ و خرید بلبرینگ در فروشگاه تهران فرگام با بیش از سه دهه فعالیت اقتصادی و تجاری در عرصه واردات ، توزیع و فروش بلبرینگ ها ، رولبرینگها، یاتاقان های صنعتی و کشاورزی ، کاسه نمد، ساچمه، تسمه و زنجیرهای صنعتی و کشاورزی و لینیر و بال اسکرو و انواع گریس های صنعتی و نسوز و...

  • fargam tehrani
  • ۰
  • ۰

یکی از صدها قطعه‌ای که در ساخت و تولید ماشین آلات صنعتی مورد استفاده زیاد قرار میگیرد، انواع یاتاقان ها می باشد. یاتاقان‌ها کاربرد وسیعی در همه‌ ماشین آلات مکانیکی، کارخانه‌ای و صنعتی دارد.

جالب تر اینکه درهر وسیله‌ای که قابلیت حرکت و چرخش دارد، یاتاقان‌ها کاربرد دارند.

یاتاقان ها و انواع آن

می توان حرکت دو قطعه بر روی یکدیگر را تصور نمود به صورتی که بین این دو قطعه، هیچ قطعه روان کننده حرکتی قرار نگرفته باشد. این دو قطعه در مدت زمان کوتاهی در اثر حرارت ایجاد شده و اصطکاک، دچار خوردگی و یا شکست می‌شوند. کارایی اصلی یاتاقان ها درست در همین شرایط است. یاتاقان و انواع زیرمجموعه آن، از جمله بلبرینگ و رولبرینگ ها ساخته شدند تا اصطکاک بین قطعات سیستم های مکانیکی را به حداقل برسانند و غلطک های موجود در یاتاقان ها، حرکت قطعات نسبت به یکدیگر را روانتر و راحت تر کنند .قیمت یاتاقان و خرید یاتاقان و مشخصات فنی یاتاقان در فروشگاه تهران فرگام.

 

محصولات یاتاقان در فروشگاه تهران فرگام :

یاتاقان UC-  یاتاقان UCP   - یاتاقان UCT   - یاتاقان UCF - یاتاقان UCFL - یاتاقان UCFC

  • fargam tehrani
  • ۰
  • ۰

بلبرینگ کف گرد نوع خاصی از انواع بلبرینگ بوده که کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف دارد. اصولا بلبرینگ کف گرد نقش مهمی در ماشین‌ آلات و دستگاه‌های صنعتی و حرکات آن‌ها ایفا می‌نماید . و پس نصب این قطعه به دستگاه‌های متفاوت ،‌ سرعت و دقت عملکرد آن‌ها افزایش چشمگیری پیدا می کند.

پیش از اختراع بلبرینگ‌ها، حرکت‌ها با اصطکاک سطوح روی هم ایجاد می‌شد. این موضوع معایب زیادی داشت و مشکلات بسیاری به وجود می‌آورد. صفحاتی که روی هم کشیده می‌شدند داغ می‌شدند. گرمای زیاد به آن‌ها آسیب می‌رساند.

 

 

بلبرینگ کف گرد چیست؟

بلبرینگ‌های کف گرد دارای ظرفیت بالایی برای تحمل بار محوری می باشد . لازم به توضیح اینکه این بلبرینگ کف گرد برای تحمل بارهای شعاعی چندان مناسب نیست. بلبرینگ کف گرد به صورت یک طرفه و دو طرفه طراحی و تولید می‌شوند. از آنجاییکه این بلبرینگ‌ها از فولاد ساخته می‌شود.از کیفیت و مقاومت بسیار بالایی برخوردار میباشند . همچنین در نصب آن‌ها نیز باید از بهترین گریس‌ها استفاده گردد تا دوام بیشتر و بهتری داشته باشند.

خرید بلبرینگ کف گرد - قیمت بلبرینگ کف گرد در فروشگاه تهران فرگام

سایر محصولات تهران فرگام

بلبرینگ شیار عمیق

بلبرنگ خود تنظیم 

بلبرینگ تماس زاویه ای تک ردیفه

بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه

  • fargam tehrani